Monday, April 30, 2018

Selumbar Hati, Sepahit Hempedu...




Kemboja yg aku kenali ini seorng wanita yg pemalu manis senyuman namun tak mudah melebarkan senyuman itu yg aku perhatikan semenjak mulai mengenali sosok wanita ini.

Entah kenapa aku jadi pingin terus mendekati walaupun aku tahu kemboja
Tak senang dgn aku.mmmm tapi itu tak mengapa..sedikit pun tak aku hiraukan bukan kerna ornagnya selfish ada interesting "sesuatu" yg ingin aku selongkar dari diri kemboja..dari senyuman manis nya itu aku dapat rasakan yg dia menyembunyikan perasaan yg tersirat sekali pandang manis skali..namun kemboja seolah olah tak mampu melemparkan senyuman yg benar benar asli itu yg aku rasakan..

Seperti hari hari kebiasaannya.kemboja  bekerja sebagai pembantu mak Temah cafe"SRI WANTANIS"ialah ornag bujang mcm aku ni...mengisi perut .aku sering berkunjung.

Hari ini aku bertekad ingin bertegur sapa dgnnya..
Seperti biasa pesanan diambil oleh
Kemboja sambil melemparkan senyumannya pada aku.
" Brother nak Menu mcm biasa ye"
Dia tahu rupanya apa yg aku suka makan ..dalam hati aku berkata kata.
"YES ..mcm biasa ye"
Tapi kali ni saat kemboja menghantar menu ..aku bertanya
"Kemboja .."
(dgn perasaan bercampur aduk)
Kebetulan waktu tu tak ramai customer di cafe.
"Ye..."sambil matanya melihat ku
Sekilas sahaja lalu berpaling alis matanya kearah lain
"Actually blh tak ye..lepas kemboja abis kerja ,qaish sembang2 dengan kemboja itupun kalo kemboja sudi".
 reaksinya kemboja waktu aku bertanya mcm pelik semacam sambil kerut dahinya..dpat dilihat
"Nak sembang apenya Qaish"?
Nanti jelah ye..kalo kemboja tak ade apa apa hari ni.mmmm...tengoklah ye" sambil memberi senyuman yg aku nanti nantikan.
Memandangkan kemboja memberi reaksi yg membenarkan aku lanjutkan..
Dalam hati aku berkata kata "yes! Yes!berselera betul aku hari tu..
Lebih dari hari biasa biasa...
"Hahaha"

TO BE CONTINUED...










No comments:

Post a Comment

Choosing the right - warm weather

Choosing the right fabrics is key. Stay cool and comfortable with our guide to the most breathable summer fabrics. Clingy clothing...