Saturday, October 6, 2018

Cara Yang Terbaik Menggunakan Teh Hijau Asli untuk Berat Badan








Cara Yang Terbaik Menggunakan Teh Hijau Asli untuk Berat Badan


Jika anda suka teh hijau, anda mungkin salah satu daripada golongan 158 juta orang Amerika yang bermula setiap hari dengan secawan itu. Dianggarkan lebih dari 80 bilion cawan dimakan di negara ini setiap tahun, terutamanya kerana para penggemar teh menikmati begitu pelbagai rasa. Tetapi, adakah anda tahu cara minum teh hijau untuk penurunan berat badan?

Ternyata daun unik ini lebih baik untuk meningkatkan paras kafein setiap pagi. Terdapat banyak manfaat teh hijau,sebenarnya dan cara menikmati diet teh hijau atau menambahkan ekstraknya ke dalam produk kesihatan dan kecantikan anda boleh membuat perbezaan berat keseluruhan anda pada penghujung hari. Sekiranya anda sudah bersedia untuk mengetahui lebih lanjut mengenai manfaat minuman yang dihargai ini, teruskan membaca untuk mengetahui bagaimana teh hijau dapat membantu mengurangkan berat badan.


🍃🍃

Apakah Faedah Kesihatan Teh Hijau?


Bukan hanya air tehnya berperisa, diet teh hijau juga penuh dengan manfaat untuk kesihatan.
Tahukah anda  Menghancurkan daun teh  ke dalam air mendidih menyebabkan ia menyerap sebatian yang Kaya dengan nutrien, daun teh hijau mengandungi sebatian anti-radang dan detoksifikasi yang membantu melindungi tubuh anda dari ancaman radikal bebas.

Walau bagaimanapun, faedah teh hijau yang paling mendalam adalah antioksidan (khusus katekin) yang terkandung di dalamnya. EGCG (epigallocatechin gallate) adalah catechin yang paling biasa dalam teh hijau, dan ia terkenal kerana meningkatkan metabolisme. Walau bagaimanapun,
 Apakah teh hijau dapat membantu anda menurunkan berat badan?
 Mari kita sama sama lihat fakta-fakta sprt berikut :


🍃🍃
Baru-baru ini, teh hijau telah mendapat perhatian yang meluas sebagai produk penurunan berat badan. Suplemen teh hijau adalah industri $ 140 juta pada tahun 2015 dan di seluruh dunia, teh adalah minuman kedua paling popular di sekitar, kedua hanya untuk air.

Kerana setiap cawan mengandungi hampir tidak ada kalori, teh hijau dapat meningkatkan metabolisme anda dan meningkatkan kecekapan tubuh anda untuk membakar tenaga. Penyelidikan telah mencadangkan bahawa flavonoid ia mengandungi bertanggungjawab untuk meningkatkan tahap pengoksidaan lemak dan meningkatkan aktiviti insulin dalam badan anda. Sesetengah kajian menunjukkan bahawa menggantikan teh untuk minuman yang diisi kalori boleh membawa kepada kira-kira satu paun berat badan seminggu.

Malah, kerana teh hijau adalah diuretik semulajadi, ia adalah rawatan yang sesuai untuk memerangi masalah pengekalan cecair dan keradangan tisu keseluruhan. Atas sebab ini, ada beberapa perkiraan bahawa minum teh hijau secara kerap dapat mengurangkan lemak badan sehingga 19 peratus.

Malah kafein teh hijau menyumbang kepada penurunan berat badan. Sekiranya Minum teh hijau setiap hari mengandungi kafein yg bertindak sebagai perangsang yang meningkatkan prestasi senaman dgn mudah dan membantu membakar lemak dalam proses. Walaupun setiap cawan mengandungi hanya seperempat kafein secawan kopi, ia masih cukup untuk memberi anda rangsangan. Ia tidak mengambil banyak untuk mula merasakan manfaat, kerana kebanyakan orang mula memerhatikan keputusan selepas kira-kira tiga cawan sehari.

Minum teh hijau juga boleh menyebabkan pembakaran lemak yang lebih baik semasa latihan. Satu kajian mendapati bahawa lelaki yang mengambil ekstrak teh hijau sebelum bersenam membakar 17 peratus lebih banyak lemak pada mereka yang tidak, dan kajian lain menunjukkan bahawa teh hijau secara khusus membantu badan anda membakar lebih banyak lemak, yang membawa kepada berat badan yang lebih rendah dalam jangka masa panjang.

Walaupun jumlah berat badan sebenar yang anda dapat hilang dari teh hijau cenderung menjadi agak sederhana, berat badan yang hilang cenderung menjadi lemak perut. Lemak subkutaneus (perut) cenderung menjadi yang paling berbahaya, kerana ia dikaitkan dengan keradangan, rintangan insulin, diabetes jenis 2, penyakit jantung, dan keadaan kronik yang lain. Kerana teh hijau secara khusus mengurangkan tahap lemak seperti ini, ia adalah minuman berfaedah walaupun anda tidak mempunyai tujuan penurunan berat badan yang ketara.


🍃🍃
Cara Minum Teh Hijau untuk Berat Badan
Dan manfaat teh hijau untuk penurunan berat badan turun untuk memahami bagaimana anda perlu mengambilnya.

 Pusat Perubatan Universiti Maryland mengesyorkan minum 2 hingga 3 cawan setiap hari, kerana setiap cawan mengandungi kira-kira 200 miligram catechin.

Walau bagaimanapun, minuman teh hijau  mungkin tidak bermanfaat sebagai  penurun berat badan jika kebarangkalian  pengambilan makanan tambahan yg kurang sihat.

 Kebanyakan kajian yang meneliti bagaimana teh hijau membantu mengurangkan berat badan kelihatan jelas pada ekstrak asli kualiti teh hijau, yang menumpukan faedah dalam saiz hidangan kecil. Walaupun teh hijau biasa juga akan membantu anda mengekalkan berat badan yang sihat, faedahnya tidak akan mengagumkan.


 Cara untuk menikmati teh hijau, bagaimanapun bergantung pada cara anda membuat secangkir teh hijau yg berkhasiat

 Oleh itu berhati-hati agar air yg dituag tidak terlalu panas ini kerana air mendidih akan merosakkan katekin. Untuk hasil yang terbaik, bawa air mendidih, tetapi biarkan ia berehat selama sepuluh minit sebelum menuangkannya ke atas teh. Kemudian, tuangkannya ke atas teh dan biarkan ia masak selama satu minit sebelum mengeluarkan daun dan menghidangkannya.

Bergantung pada citarasa anda, masa minuman ini boleh dibuat lebih lama atau lebih pendek. Sesetengah jenis teh hijau lebih baik untuk penurunan berat badan daripada yang lain. Matcha cenderung menjadi yang paling berkhasiat, kerana anda larut dan minum teh meninggalkan diri mereka sendiri, daripada hanya menggunakannya untuk menanam air anda.

Anda boleh memasukkan teh hijau ke dalam diet anda pada bila-bila masa anda biasanya akan mencapai minuman yang diisi kalori. Teh hijau membuat pengganti yang hebat untuk minuman soda dan minuman manis manis, dan hanya beberapa minggu untuk selera anda menyesuaikan diri dengan kehalusan semulajadi yang dimilikinya. Dengan cara ini, anda akan membuat perbezaan untuk rutin berat badan anda dengan memakan kalori yang lebih sedikit sepanjang hari, menikmati tahap tenaga yang lebih tinggi, dan juga meningkatkan metabolisme anda untuk membakar kalori yang anda makan.


Cadangan Diet Teh Hijau
(MATCHA)
Berikut adalah beberapa cadangan resipi untuk membantu anda menambah lebih banyak teh hijau untuk diet harian anda.
Green Tea and Avocado Smoothie



Campuran teh hijau dan avocado menjadikan kombinasi protein, asid lemak penting, dan antioksidan yang sangat baik. Cuma sediakan satu sendok teh teh hijau, separuh alpukat, satu pisang, dan air panas yang cukup untuk segalanya untuk dipadatkan dengan baik
(sekitar setengah cawan). Tepuk teh hijau di dalam air yang dipanaskan selama setengah jam, dan proses semuanya bersama-sama dalam pengisar untuk membuat smoothie sarapan manis yang subtly.

Teh Hijau dengan Lemon dan Halia

Seperti teh hijau, limau dan halia juga boleh menggalakkan kehilangan lemak, dan menambahkannya ke cawan harian anda dapat meningkatkan manfaat semulajadi yang mempunyai teh hijau. Cukup air panas hingga mendidih dan tenggelam teh hijau selama beberapa minit sebelum mengeluarkan daun. Sapu jus dari setengah limau dan tanamkan campuran dengan satu sudu teh halia parut. Biarkan meresap selama lima belas minit, dan nikmatilah!

SEMOGA BERMANFAAT

1 comment:

  1. mari gabung bersama kami di Aj0QQ*c0M
    BONUS CASHBACK 0.3% setiap senin
    BONUS REFERAL 20% seumur hidup.

    ReplyDelete

Choosing the right - warm weather

Choosing the right fabrics is key. Stay cool and comfortable with our guide to the most breathable summer fabrics. Clingy clothing...